SEO Danışmanlığı

SEO danışmanlığı, bir e-ticaret veya web sitesinde arama motorlarında daha yüksek organik arama sıralamaları elde etmek için yapılan çalışmalardır. Bu çalışmanın veya arama motoru optimizasyonunun amacı, söz konusu sayfanın daha iyi yer alıp almadığını ve doğal (organik) içerik oluşturup oluşturmadığını belirlemektir. SEO Danışmanlık hizmeti veren bir ajans veya SEO danışmanı olarak birincil hedef, web sitenizi işinizle ilgili arama motorlarında daha üst sıralarda yer almak ve ilgili web sitelerinin trafiğini artırmaktır.

SEO Danışmanlığı

SEO Danışmanlığı, SEO hizmetlerinin süreç ve uygulamalarının bütünsel bir görünümüdür. SEO Danışmanlık, web sitesi SEO analizi, başlatma, devam ettirme, araştırma, raporlama ve iyileştirme adımlarından oluşan bir dizi adımdır. SEO danışmanlığı, web sitelerinin arama motorlarında daha fazla kelime ile ilk sayfada görüntülenebilmesi için gerekli işlemleri merkezi olarak yöneten ve analiz eden bir hizmet sunma fikridir.

SEO Danışmanlığının Faydaları Nelerdir?

Şirketinizin web sitesi, işletmenizle ilgili daha fazla kelime ile arama sonuçlarının ilk sayfasında göründüğünde, web sitenizin trafiği de artacaktır. Bu, yeni müşteriler çekmenizi sağlar. Bu nedenle profesyonel SEO hizmeti almak veya SEO’ya yatırım yapmak çok doğru bir karardır. Doğru profesyonel ajanstan aldığınız SEO Danışmanlık getirisi, yatırımınızdan daha fazladır.

SEO Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Bir web sitesi veya e-ticaret sitesi hazırlıyorsanız, sitenizin altyapısı SEO uyumlu olabilir veya SEO standartlarını karşılayabilir. Ancak bu tek başına web sitenizin arama motorlarında başarılı olacağını garanti etmez. Bu altyapı sadece arama motorlarında başarı için gerekli koşulları sağlar. SEO’da başarılı olmak için web sitenizin çok daha fazla ayrıntıya ihtiyacı vardır: içerik, sürekli güncellemeler, yeni orijinal içerik oluşturma, sosyal medya ile bağlantı kurma ve harici bağlantılar alma. Bir web sitesi kurup kendi cihazınıza bırakıp Google’da geri kalmanızın nedeni, siteyi yapanlar için değildir. Bu başarısızlığın nedeni gerekli SEO çalışmalarını profesyonelce yapmamış veya başlatmamış olmanızdır. Web sitenizi yayınladıktan sonra SEO araştırmalarına odaklanmanız ve belirli bir bütçe ayırmanız çok önemlidir. SEO çalışması basit veya anlık bir süreç değil, uzun vadeli, adım adım analitik bir çabadır, dolayısıyla ucuz bir hizmet değildir.

Web siteniz hazır haldeyken web sitesi altyapısının size SEO uyumluluğu içerisinde teslim edilmesi gerekir, evet. Ancak o zaman ciddi, profesyonel SEO çalışmanıza tek başınıza veya bir ekiple devam etmeniz veya profesyonel SEO Danışmanlık hizmetleri almanız gerekir.

SEO İçin Önemli İçerik

Bir web sitesinin genel içeriği veya bir e-ticaret sitesinin ürün detayları SEO için en önemli değerlerdir. Web sitenizin içeriğinin ilgi çekici, özgün ve kaliteli olması SEO Danışmanlık için çok önemlidir. Bu, web sitesi ziyaretçilerinin memnuniyeti ile doğru orantılıdır. Google, bir web sitesinin sıralamasını belirlerken bu web sitesinin ziyaretçilerinin memnuniyetine büyük önem verir. Bir sayfada geçirilen süre ve ziyaret edilen toplam sayfa sayısı gibi metrikleri kullanarak tespit ederek algoritmalar kullanır. Google ayrıca, e-ticaret sitenizdeki ürün ayrıntılarının benzersiz ve ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarıyla tutarlı olması durumunda da yarar sağlar.

 

SEO Danışmanları Hangi Programları Kullanır?

Birçok web tabanlı SEO yazılımı mevcuttur. Bu yazılım, aşağıdakiler gibi çok ayrıntılı verileri görüntüleyebilir: B. Web sitesi konumlandırma, rakip analizi ve raporlama. Her SEO firması bu tür web tabanlı uygulamaları kullanır ve verileri kendine göre analiz eder. Ancak, her SEO çalışanının kullanması gereken iki uygulama vardır. Her ikisi de Google tarafından sağlanmaktadır: Google Arama Konsolu ve Google Analytics.Bu iki uygulama, web sitenizin SEO açısından durumu hakkında günlük olarak ayrıntılı raporlamaya izin veren gelişmiş özelliklere sahiptir. SEO Danışmanlık, bu iki uygulamayı çok etkili ve profesyonelce kullanırlar.

SEO Neden Önemlidir?

Profesyonel SEO çalışması sonucunda doğal olarak ilk sayfada çıkması ve buna göre kelime üretmesi %100 faydalı olur. Bu nedenle, Google’ın ilk sayfasında doğal olarak görünmek çok önemlidir. Her durumda, Google Ads yerine SEO yapın demiyorum. Google Ads’ü kullanmaya devam edin, SEO araştırması ekleyin ve bütçe ayırın. İleride hem Google Ads hem de SEO konusunda araştırmalarınızı sürdürürken Google Ads organik sıralamasında anahtar kelime bütçenizi düşürebilirsiniz. Arka sıradaki kelimeler için bütçeyi artırmak, optimizasyonun başarılı olmasına yardımcı olabilir.